INFORMATIEDAG 2 APRIL - TERUGBLIK
Na 2 jaar konden we zaterdag weer bij elkaar komen voor onze jaarlijkse Energy4All informatiedag.
Na een welkom van directeur Paul In den Bosch, was het woord aan Eric Oomen, voorzitter van de Raad van Toezicht. tevens stelden de ‘nieuwe’ leden Marianne van den Bosch en Arjan Deutekom zich voor.
Jochem van Gelder, onze PR-ambassadeur, draagt de stichting nog steeds een zeer warm hart toe en hoopt dat hij zich in de toekomst weer meer kan inzetten voor ons. Maar hij gaf al wel meteen een kijk-tip: “Kijk op 24 april naar Beat the Champions Vips!!!”
Hoogtepunt is natuurlijk ook altijd, het laatste nieuws over het onderzoek van professor Smeitink. Hij gaf een duidelijke uiteenzetting van de ziekte, wat het medicijn gaat doen en hoe de weg daar naartoe is verlopen. Dat was heel verhelderend.De coronacrisis heeft het onderzoek echter wel flink geraakt, waardoor het onderzoek vertraging opliep en dat kostte veel geld. Maar het is weer in volle gang. De klinische trials voor volwassen lopen zowel in Nederland als over de landsgrenzen door. De klinische trials bij de kinderen zijn ook gaande in Nederland. Daarna was er volop gelegenheid voor het stellen van vragen. Lees er meer over in ons nieuwe magazine, ook van patiëntjes die hieraan meedoen! In september 2022 worden nieuwe uitkomsten verwacht, daar kijkt Smeitink naar uit.
Na zijn zeer indrukwekkende verhaal, kreeg hij van Maartje van der Molen en Marina Roeffen, namens patiënten een kunstwerk overhandigd, als dank voor zijn tomeloze inzet voor de patiënt en omdat wij vorig jaar ons 15-jarig jubileum hadden. En vandaag op 3 april al 16 jaar bestaan.
Daarna was er de onthulling van de nieuwe campagne / huisstijl van Stichting Energy4All.Peter Bouman, eigenaar van marketingbureau Bouman&Go, is met vormgeefsters Sonja en Saskia het afgelopen jaar druk bezig geweest. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om deze ziekte en stichting onder de aandacht te brengen. Hij verloor zelf zijn zoontje op 3-jarige leeftijd aan de ziekte en is sindsdien ambassadeur van Energy4All.
Na 10 jaar afscheid nemen van de Doodmoe geboren campagne. Het moest aansprekend, van deze tijd (meer visueel), actueel en duidelijk worden dat het niet om bijvoorbeeld een energiemaatschappij gaat. Met deze campagne vertellen we het échte verhaal van de kinderen met een energiestofwisselingsziekte. Ze ontwikkelden en verbeterden het logo, de folder, roll up banners, posters en al onze social media uitingen.
Wij kunnen volmondig zeggen, dat dit is gelukt!! In één woord prachtig, de portretten van de kinderen spreken met quotes. Dit vertelt het échte verhaal en de boodschap is duidelijk. Jochem, professor Smeitink en gezichten van de nieuwe campagne Brent & Luca onthulden de nieuwe huisstijl door het omhoog trekken van de nieuwe roll up banners met daarop Teun, Sterre en natuurlijk Brent & Luca zelf.
Daar sloot de lancering van de 13e editie van het Energy4All magazine mooi op aan. Hoofdredacteur Paulien overhandigde samen met de cover-modellen het eerste exemplaar aan professor Smeitink. Althans, dat was de bedoeling, maar Brent & Luca waren zo onder de indruk van hun eigen foto en verhaal in het magazine, dat zij het magazine niet afgaven, maar het gelijk bestudeerden en gingen lezen en zo hoort het ook! Gelukkig zijn er door drukkerij Roelofs nog kosteloos 7.500 gedrukt, dus kreeg professor er één uit de grote voorraad. Er valt bij de betrokkenen komende week een exemplaar in de brievenbus. Wil je ook eentje ontvangen? Bestel hem hier.
Tot slot gaf Paul in den Bosch een uiteenzetting waar de stichting zijn opbrengsten uit haalt. En dat een continue geldstroom richting het onderzoek van levensbelang is. Zijn oproep was daarom: ’Word donateur!’ zodat wij de continuïteit kunnen blijven garanderen en het onderzoek volop kunnen blijven steunen.
Na een woord van dank aan alle kijkers thuis, want via de livestream was het overal te volgen, kon iedereen het nieuwe magazine en de nieuwe folder gaan inzien en werd er een heerlijke lunch geserveerd door Gasterij De Arend.
Onze grote dank gaat verder uit naar:
Audio Traject, voor de perfecte livestream.
Drukkerij Roelofs voor het drukken van het magazine.
Drukkerij Kampert Nauta voor het drukwerk van de posters, rolbanners en folders.
Gasterij de Arend voor het warme welkom en lunch.
Marketingbureau Bouman & Go voor het ontwerp van onze nieuwe huisstijl.
We zijn druk bezig de nieuwe campagne op de website te plaatsen, dit zal de komende dagen steeds meer zichtbaar zijn.
Hier nog een mooie terugblik van foto's gemaakt door Paule Heijne: